Titulka » Cvičení

Cvičení na míči

19 October 2016

Mezi vůbec nejpříjemnější, ale zároveň i nejužitečnější druhy tréninku těla patří cvičení na míči. Mnoho lidí tento geniální nástroj doma má, ale často se z relaxačního a posilovacího nástroje stane časem pouze zábava pro děti. To je škoda, protože možnosti cvičení na míči jsou neomezené.

Cvičení na míči je nedoceněné

Mnoho lidí, včetně milovníků posilování, cvičení na míči podceňuje. Je to pohodlné a nenamáhavé a rozhodně vám po většině cviků nenarostou velké svaly. V čem jsou tedy výhody cvičení na míči? Vezměme si příklad z obyčejného sezení na míči.

Pomiňme, že jde o skvělou zábavu a ještě lepší prostředek pro uspávání malých dětí v náručí. Samotné sezení na míči má na tělo bez přehánění blahodárné účinky:

-          Relaxace a regenerace svalů

-          Uvolnění páteře

-          Posilování svalů při udržování rovnováhy

-          Aktivní posed, při kterém pracují vnitřní svaly našeho těla, ale i svaly okolo páteře, díky čemuž si posilujeme velmi důležité části těla, které při normálním tréninku dost dobře posílit nelze

-          Jde o velmi zdravý způsob sezení, který může konkurovat moderním zdravotním křeslům

Běžné cvičení na míči

Teď už k dalším cvikům, které připomínají posilování o něco více, než „pouhé“ sezení. Výhody v podobě nutnosti udržovat balanc a příjemnosti cvičení přetrvávají, navíc se můžete soustředit na konkrétní partie.

1) Sedy-lehy s nohama na míči jsou ideální variací na známý cvik. Procvičíte si u něj zejména břišní svalstvo.

2) Dřepy se zády opřenými o míč (opřený o zeď) jsou příjemnější variantou nenáviděného cviku. Výhodou je, že jsou tyto dřepy méně namáhavé, ale stále velmi funkční. Zároveň tolik nezatěžují kolena, která si nemálo lidí na běžných dřepech „odrovná“.

3) Kliky na míči, který máte zapřený o zeď. V prvních fázích ani nemusí jít o klik, stačí se držet v horní pozici, jako byste klik chtěli udělat. V této pozici posilujete břicho, ruce a zlepšujete pevnost celého těla.

Cvičení na míči video

Ukázka cvičení na gymnastickém míči

Cvičení na míči pro těhotné

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>