Titulka » Cvičení

Cvičení s gumou

15 August 2012

Původně bylo určeno k rehabilitaci, ale dnes se cvičení s gumou stává jedním z nejoblíbenějších domácích cvičení. Proč? Protože slouží k plnohodnotnému posílení těla a nemusíte kvůli němu kupovat drahé nástroje, ani chodit do posilovny. Samozřejmě, ani cvičení s gumou není všespásné – ačkoliv lze používat i k získávání objemu svalů, vhodnější je pro méně náročný trénink.

Různá tuhost gumy

Cvičení s gumou lze poměrně snadno přizpůsobit cílům a zdatnosti konkrétního člověka. Pro silnější muže, kteří chtějí získat sílu a objem svalů, jsou určeny tužší gumy, které kladou větší odpor. Naopak, děti a ženy budou volit gumy s menším odporem, které tělo spíše zpevní.

Cílům jen nutné přizpůsobit i styl cvičení – pro získání svalové hmoty je potřeba udržovat nižší počet opakování v sérii. Maximálně 10 opakování při velké zátěži zajistí, že svaly porostou.

Naopak, při dlouhodobějším cvičení s mnoha (20+) opakováními v sérii s méně tuhou gumou se hodí k zpevnění těla.

Cvičení s gumou – nepřeberné možnosti

S gumou lze zatížit všechny potřebné svaly, protože jde o nástroj opravdu komplexní a přizpůsobivý. Fantazii se meze nekladou – chcete posilovat nohy? Snadné. Ruce? Snadné,… Cvičení s gumou můžete spojit i s dalšími užitečnými technikami – například s cvičením na gymnastickém míči, který můžete využívat místo židle. Tím celé cvičení zintenzivníte, protože už samotné sezení na gymnastickém míči naše tělo posiluje.

Při cvičení s gumou volte hlavně co nejširší spektrum cviků, které vaše tělo posílí jako celek. Pro opravdové kulturisty není toto cvičení příliš lákavé, protože intenzivní práci s činkami zatím nahradit nedokáže. Pro všechny ostatní je ale zajímavým doplňkem ke zdravému životnímu stylu, nebo může hrát i hlavní roli – záleží na tom, jak intenzivně se mu budete chtít věnovat.

Cvičení s gumou video

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>