Titulka » Cviky

Cviky na hubnutí

15 August 2012

Mnoho lidí přichází do posilovny a fitness centra s tím, že chtějí zhubnout. Děje se tak po celý rok, ale nejvíce po Novém roce a v době, kdy se venku začíná oteplovat a plavková sezóna se pomalu blíží. I poměrně odhodlaní lidé přitom mohou zažít neúspěch, který je odradí – a to jen kvůli tomu, že něco dělají špatně.

Cviky na hubnutí chtějí čas

Tak zaprvé, hubnutí je dlouhodobý proces. Tedy záleží na tom, co očekáváte – když se pecivál poprvé dotkne cvičícího přístroje, trochu změní jídelníček a krotí se v počtu vypitých piv, kila jdou rychle dolů. Jenže rychlý pokles váhy se také rychle zastaví, nejpozději po pár týdnech. Pak už nestačí dělat „něco“. To „něco“ se musí začít dělat dobře. Nebudeme se v tomto článku věnovat stravě (vyvážená s minimem cukrů, pravidelná a jídlo alespoň 5x denně) ani dalším důležitým věcem (dlouhý pravidelný spánek, žádný alkohol,…), jen upozorníme na to, jak a jaké cviky na hubnutí provádět.

Pravidelnost cvičení

První zásadou je pravidelnost cvičení. Pokud vyjedete jednou týdně na kole a úplně se na něm zničíte a cítíte, jak hubnete, je to jen iluze. Tělo je schopné spalovat tuky jen v případě, že je na to navyklé – ojedinělý, byť výrazný a dlouhotrvající fyzický výkon vás vyčerpá, ale tuků spálíte minimum. Cviky na hubnutí se musejí provádět každý den, přinejhorším obden. Z toho vyplývá, že aerobik nebo zumba jednou za týden je také na nic.

Správné tempo cvičení

Aby cviky na hubnutí opravdu spalovaly tuk, musejí být prováděny správným tempem. Vaše tělo se musí pohybovat v takzvané aerobní fázi – jde o stav, při kterém tělo získává energii spalováním živin za přístupu kyslíku (opakem je anaerobní fáze, která zahrnuje intenzivní fyzickou námahu, a bez přístupu kyslíku se při ní spalují zejména cukry). Výhodou je, že aerobní cvičení je poměrně pohodové, zvyšuje celkovou fyzickou zdatnost, posiluje kardiovaskulární i dýchací systém, lze ho provozovat denně bez vyčerpání.

Nevýhodou je, že tělo začíná tuky spalovat nejdříve 20 minut po začátku aerobního cvičení. To znamená, že půlhodina denně je minimum, po které byste měli běhat/cvičit aerobik,… Cviky na hubnutí tedy zabírají docela dost času, proto je dobré si zvolit takový, který vás bude bavit, případně si ho zpříjemnit hudbou.

Správné cviky

Tady je relativně největší volnost. Pokud se budete tělo udržovat v aerobní fázi, můžete provozovat aerobik, zumbu, běhání, jízdu na kole, rychlou chůzi, indiánský běh, nebo cokoliv vás napadne.

Naopak, nezhubnete při posilování, těžké fyzické práci a podobně, avšak je dobré cviky na hubnutí doplnit alespoň mírným posilováním, ať už kvůli zpevnění postavy, nebo kvůli prevenci jojo efektu.

Cvičení zaměřené na spalování tuků

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>