Titulka » Cviky na prsní svaly

Cviky na prsní svaly

Hruď je důležitá a prestižní partie zejména pro ženy, ale díky své poměrně snadné formovatelnosti ji hodně pozornosti věnují i muži. Ženám jde zejména pevná prsa – genetiku nelze cvičením porazit, ale existují i cviky na prsní svaly, které mohou pomoci, nehledě na to že každé rozumné cvičení se na těle projevuje blahodárně.

Muži preferují cviky na prsní svaly zvětšující objem. My se dnes podíváme úplně na ty nejběžnější cviky na prsní svaly, které můžete provádět s vlastní vahou a minimem náčiní. Jsou vhodné pro ženy i muže, jde o cviky univerzální a snadno si je můžete cvičit i doma.

Kliky – nejdůležitější cviky na prsní svaly

Kliky asi každý zná – většina lidí má vůči nim dokonce averzi, zejména kvůli školním tělocvikům. Proč? Protože jde o poměrně náročné cviky na prsní svaly, které jsou pro necvičené tělo opravdovou zatěžkávající zkouškou. Okřídlené „a teď deset kliků“ může znít banálně, ale to nic nemění na tom, že udělat 10 kliků není (bohužel) žádná samozřejmost.

Asi budete znát i „holčičí kliky“, které jsou výrazně snadnější díky tomu, že zvedáte jen horní polovinu těla, protože se opíráte o kolena a ne o špičky nohou. A zde můžeme začít – tyto kliky jsou vhodné pro začátečníky, kteří nezvládnou několik běžných kliků – nemusíte se za nic stydět, pokud je to váš případ, každý nějak začíná a skrze tento druh cvičení se postupem času propracujete ke klikům běžným, které jsou mnohem efektivnější a náročnější.

Na kliky efektivněji, pohodlněji a zdravěji

Stejně jako tradiční dřep, který zbytečně hodně namáhá kolena, jsou i kliky v mnoha případech bolestivé a pro některé lidi i nezdravé – namáhají totiž zápěstí, které je nepřirozeně vytočené a podpírá skoro celou váhu těla. Tomu lze předejít použitím takzvaných adaptérů, nebo jednoručních činek, kterých se chytíme a zápěstí tak máme v jedné rovině s rukou, což je mnohem pohodlnější.

Navíc si s těmito pomůckami prodloužíme i dráhu, kterou náš hrudník procestuje – dojde k lepšímu protažení a posílení.

Poslední možností, jak tyto univerzální cviky na prsní svaly vylepšit, je umístění nohou na židli, nebo jiný kus vhodného nábytku, jako jsou lavice v posilovně, nebo nízké stolky. Pokud využijete zároveň adaptéry/činky a nohy umístíte do větší výšky, cvičení bude velmi náročné (zvedáte větší váhu po delší dráze), efektivní a zároveň si nebudete přetěžovat zápěstí.

Provedení kliků video

Správné provedení kliků

Různé druhy kliků

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>