Titulka » Cviky

Cviky na ramena

12 October 2016

Ramena patří mezi části těla, na jejichž kvalitním vypracování si dávají záležet především muži. Vytvoření svalnatých ramen není velký problém, stačí zvolit ty správné cviky a dodržovat ostatní zásady (strava, pravidelnost cvičení, dostatek odpočinku pro svaly). Ramena se dají posilovat různými způsoby – mezi základní cviky na ramena patří různé formy upažování, předpažování a tlaků s činkami. Podívejme se teď na ně detailněji.

Upažování

Základní cvik, který lze provádět všemožnými způsoby. Ať už vestoje, vsedě nebo s kladkou. Základem je činka/kladka uchopená lehce pokrčenou rukou, kterou pak zvedáme obloukovým pohybem až nad ramena. Tyto cviky na ramena namáhají zejména boční deltovou hlavu.

Předpažování

Předpažování je na tom podobně, jako upažování, pouze s tím rozdílem, že místo boční deltové hlavy cvičí tu přední. Předpažovat můžeme s jednoručními činkami, s velkou činkou, nebo s kladkou. Vsedě i vestoje.

Tlaky

Oproti výše zmíněným cvikům se při tlacích zapojují i jiné, než svaly ramen. Mezi cviky na ramena patří mezi ty nejoblíbenější, ať už kvůli poměrně snadnému pohybu, který je při něm vykonáván, nebo kvůli velké efektivitě tohoto cviku, který posiluje celá ramena a k tomu zapojuje i tricepsy a trapézové svaly.

Tlaky se provádějí s jednoručními činkami i s velkou činkou, vsedě i ve stoje. Uveďme si příklad s velkou činkou. Tu držíme nad úrovní ramen v úchopu, který je o něco širší, než naše ramena. Činku zvedneme a to co nejvíc – ruce musejí být propnuté. Při pohybu dolů si můžeme vybrat, jestli tyč činky povedeme před hlavou, nebo za hlavou. Různorodé cvičení je většinou výhodnější, tudíž můžeme obě varianty střídat.

U tohoto cviku, prováděného s jednoručkami, můžeme být i poměrně „kreativní“. V základní poloze můžeme mít dlaně otočené k sobě a při zvedání je vytáčíme, až v nejvyšší pozici směřují dopředu od nás.

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>