Titulka » Cviky

Cviky na ruce

15 August 2012

Pořádně vypracované ruce jsou chloubou každého kulturisty i běžného návštěvníka posilovny. Výhodou je, že jak triceps, tak i biceps se posilují poměrně snadno – jde o malé svaly, na jejichž intenzivní procvičení stačí pár činek. Nevýhodou je, že snadný růst těchto svalů může způsobit, že zbytek těla bude velikostně za těmito partiemi zaostávat, což rozhodně nebude vypadat hezky – proto cvičte rozumně, rozhodně je důležitější posílit stehna, záda, břicho, protože ruce doženete snadno a rychle. Jaké cviky na ruce máte k dispozici?

Cviky na ruce – biceps

Začněme bicepsem, který se posiluje vůbec nejsnáze, ale na objemu paží se podepisuje menší měrou, než triceps. Jeho posilování je snadné, ale dejte si pozor a cviky často proměňujte, aby sval rostl správně.

Základním cvikem je bicepsový zdvih, který lze provádět vsedě i vestoje, se všemi druhy činek i s kladkami. Základem je ale vždy pohyb v loktech – například pokud používáte EZ činku (ano, ta divná pokroucená tyč se závažími na koncích):

  • postavte se rovně
  • ruce podél těla
  • uchopte činku
  • lokty mějte celou dobu u těla
  • zvedejte činku před sebe pohybem v loktech
  • dokončete pohyb až ke hrudníku
  • spusťte činku zpět a opakujte

Podobné je to s použitím velké činky i s jednoručkami – ty snad mají tu výhodu, že můžete cvičit ruce střídavě.

Mezi cviky na ruce přímo nepatří, ale bicepsy také intenzivně posiluje shyb, neboli přítah ke hrazdě. Pravděpodobně ho budete provádět spíše při tréninku zad, ale je dobré vědět, že při něm silně namáháte a posilujete i biceps.

Cviky na ruce – tricepsy

Tricepsy se zapojují při mnoha cvicích na jiné partie, například:

-          kliky na bradlech – cvik primárně na prsní svaly, ale intenzivně namáhá i tricepsy

-          kliky na úzko

-          tlaky na ramena

Existují však i cviky, které zatěžují hlavně tricepsy:

-          bench-press s úzkým úchopem – postup je stejný jako u běžného bench-pressu, ale úchop je nepoměrně užší, maximálně na šířku ramen. Při tomto cviku se posiluje i hrudník a ramena.

-          Francouzské tlaky jsou asi nejvyužívanějším cvikem na tricepsy. Spočívají v držení činky nadhmatem, kterou pak zvedáme pohybem v loktech – typicky vleže, vsedě, ale i vestoje.

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>