Titulka » Domácí posilování

Domácí posilování

Jak na domácí posilování? Ne každému se chce utrácet za posilovnu, ne pro každého je posilovna (zatím) vhodným místem pro trénink, ne každý má čas, nebo chuť do posilovny 3x týdně chodit. Domácí posilování je jistota, kterou může bez výmluv provozovat každý z nás.

Domácí posilování – zásady

To že posilujete doma, třeba jen s malou zátěží, ještě neznamená, že byste měli cvičení odfláknout. A to v obou důležitých parametrech – v rozsahu a intenzitě cvičení i ve správnosti cvičení. Pokud budete doma cvičit špatně, vybudujete si špatné návyky a můžete si přivodit zranění. Pokud nebudete mít dostatek sebekázně a budete se vyhýbat skutečné námaze, domácí posilování bude neefektivní a brzy ho opustíte, protože „je k ničemu“.

Teď si představíme domácí posilování pro úplné začátečníky, kteří se chtějí trochu připravit, než poprvé vyrazí do posilovny.

Kliky, dřepy, lehy-sedy – svatá trojice

Tady nejde o nic objevného – domácí posilování s vidinou přesunutí se do posilovny můžete omezit na tyto tři cviky. Nepotřebujete činky, cviky jsou dostatečně náročné na to, aby vás připravily na cvičení v posilovně.

Kliky jsou nejtěžší, necvičený člověk nemusí zvládnout ani jeden. V takovém případě si můžete pomoct tím, že budete opření o kolena, nikoliv o špičky nohou. Nenechte se odradit tím, že jde o „holčičí kliky“, je to jen první stupínek na cestě k plnohodnotnému cvičení.

Kliky si můžete i ztížit a to tím, že si nohy opřete o sedátko židle. Díky tomu bude cvičení intenzivnější. A co že posilujete za svaly? Zejména hrudník a tricepsy.

Lehy-sedy snad můžeme nechat bez komentáře a u dřepů doporučujeme provádění takzvaně „na široko“, kdy jsou méně zatěžována kolena.

Domácí posilování pro pokročilé

Tady je to o něco obtížnější. Cviky s vlastní vahou jsou sice dobrým základem, ale k intenzivnějšímu budování svalového hmoty nestačí. Pokud nemáte doma činky a lavice, zkuste běžné cviky provádět co nejnáročněji. Nejsnadnější to bude u dřepu, který si výrazně ztížíte držením čehokoliv těžkého. S prsními svaly už je to horší – bench-press je bench-press. Obdobně se zády a mrtvým tahem, případně s izolovanými cviky na menší svaly.

Smutným faktem tak je, že bez dobrého vybavení se nemůžete komplexnímu budování svalstva věnovat a posilovna je nenahraditelná.

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>