Titulka » Výživa

Efektivní hubnutí

15 August 2012

Jednou z nejrozšířenějších a nejvážnějších nemocí v civilizovaném světě je obezita. Lidé jedí hodně, špatně a ještě k tomu mají minimum pohybu. A protože nechtějí hubnout jen obézní lidé (která žena si při pohledu do zrcadla neříká, že by chtěla mít o pár kilo méně?), jsou následující rady důležité pro většinu lidí, kterým není jejich tělo lhostejné. Článek se bude věnovat třem okruhům – správné výživě, správnému pohybu a nejčastějším chybám, které lidé při snaze o zhubnutí dělají. Jak tedy na efektivní hubnutí?

Jídlo je základ

Základním faktem je, že pokud špatně jíte, nezhubnete. Zapomeňte na hladomory a tvrdé diety, nepotřebujete je. Stačí se stravovat rozumně a pamatovat si, že pouhé omezení příjmu potravy nevede ke zdravému a udržitelnému snížení váhy. Teď ale zásady pro efektivní hubnutí a jídlo:

-          vaším hlavním nepřítelem jsou cukry, omezte je na nutné minimum – přestaňte pít slazené nápoje, omezte sladkosti a obecně potraviny s vysokým glykemickým indexem

-         jezte alespoň 5-6x denně, začněte vydatnou snídaní, která nastartuje váš metabolismus, vaše tělo pak bude spalovat celý den rychleji

-          jezte hlavně stravu bohatou na bílkoviny

-          večeři si plánujte dostatečnou dobu před spaním

-          omezte všechny dobroty u televize, a pokud se bez nich neobejdete, nejzdravější je (neochucený) popcorn

Bez pohybu to nepůjde

Pro efektivní hubnutí se budete muset i hýbat. Omezením cukrů ve stravě dosáhnete jen toho, že neztloustnete, ale k výraznému hubnutí to nepovede. Začněte běhat, přihlaste se na aerobik, nebo třeba vytáhněte ze sklepa kolo. Není důležité co, ale jak:

-          cvičení musí probíhat v aerobním pásmu (viz článek „Aerobní cvičení“)

-          cvičte pravidelně, nejlépe každý den, přinejhorším obden

-          pro efektivní hubnutí je potřeba cvičit alespoň 30 minut v kuse

Pozor na chyby, mohou vám zničit efektivní hubnutí

Teď si povíme, jaké věci spolehlivě naruší, nebo zničí vaše snahy o efektivní hubnutí:

-          pijete alkohol – ten i v poměrně malém množství narušuje metabolismus, takže malé pivko 2x do týdne ano, ale 2 piva každý den už si dovolit nemůžete

-    málo spíte – tuky spalujete i při spánku, který by měl ideálně trvat alespoň 7 hodin

-          nesnídáte – vaše tělo pak celý den běží v úsporném režimu, při kterém jen velmi neochotně spaluje

-          cvičíte příliš intenzivně a pohybujete se tak v anaerobním pásmu, při kterém spálíte hodně cukrů v krvi, ale žádný tuk – navíc vám narostou svaly, což zejména pro hubnoucí ženy není příliš žádoucí

-          doufáte v zázračné diety a nesportujete – snížený příjem živin nestačí, protože po vysazení brutální diety je vaše tělo celkově zesláblé, protože ztratilo více svalové hmoty, než tuků – následný jojo efekt zanechá vaše tělo zbídačené a ještě ho obalí do nové tukové vrstvy

Mýty o hubnutí video

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>