Titulka » Cviky

Kulturistika cviky

15 August 2012

Cvičení v posilovně může pro nováčky působit jako alchymie. Každý radí něco trochu jiného, každý má svou pravdu a málokdo si uvědomuje to nejdůležitější – trénink je vždy potřeba přizpůsobit možnostem a cílům konkrétní osoby. Právě proto jsou v posilovnách často k dispozici trenéři, kteří místo hlásání své pravdy dělají vše pro to, aby se jejich svěřencům (tedy spíše klientům, protože rozsáhlejší dozor a vedení trenéra se platí) dařilo dosahovat jejich cílů. Kulturistika cviky nabízí v takové šíři, že je v ní něco pro každého.

Kulturistika cviky – posilování celého těla naráz

Při posilování celého těla v jednom, nebo v několika málo cvicích, je jednou z dvou (ne vždy) protikladných filozofií. Pokud cvičíte celé tělo naráz, provozujete full-body trénink. Existuje mnoho různých tréninků, z nichž některé jsou zaměřeny na sílu, jiné na dynamiku a další jsou zase spíše na bodybuilding. Nejtypičtější full-body trénink se točí kolem tří základních cviků:

-          Bench-press je cvikem, který cílí zejména svaly hrudníku, ale zatíží i tricepsy a ramena.

-          Mrtvý tah je bezesporu nejuniverzálnějším posilovacím cvikem. Oproti bench-pressu je těžší na zvládnutí, které je u mrtvého tahu zcela klíčové. Tento cvik je nutno pořádně předem nastudovat (podle videí nebo od zkušeného kvalitního trenéra), vyzkoušet nanečisto a pak si stále ověřovat (nejlépe ve velkém zrcadle, kterých bývá v posilovnách dostatek), zda ho provádíme správně. Při správném cvičení mrtvého tahu se zapojuje celá zadní strana těla, od stehen, přes hýždě až po všechny svaly na zádech.

-          Dřep je na tom stejně jako mrtvý tah – posiluje takřka celé tělo, které po něm výrazně sílí a roste. Zapomeňte na školní dřepy s koleny u sebe – základem je širší postoj se špičkami mířícími ven do stran. Dřep se samozřejmě provádí hlavně se zátěží, kterou je většinou velká činka posazená za hlavou na ramenech.

Full-body trénink se většinou doplňuje o izolované posilování menších svalů, které se ve výše zmíněných cvicích tolik nezapojují, což jsou zejména bicepsy, ale i břišní svaly.

Kulturistika cviky – „splity“

Trénink jednotlivých partií zvlášť. Nedá se přitom říct, že se bez výše zmíněných cviků obejdete, jenom je odsunete trochu do pozadí a na každém tréninku se intenzivně zaměříte na různé skupiny svalů. Složení těchto tréninků je však dobré konzultovat s profesionálem, který ho dokáže sestavit každému na míru.

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>