Titulka » Cviky

Posilovací cviky

15 August 2012

Posilování našich těl je v naší době velmi důležité – většina lidí má sedavé zaměstnání, při kterém tělo trpí a chřadne. Posilovací cviky přitom mohou mít mnoho podob – nemusejí se provádět v posilovně, nemusejí nás stát žádné peníze. Na druhou stranu je dobrá fyzická kondice a zdravé tělo k nezaplacení.

Posilovací cviky na nohy

Nohy jsou základ. Nejvíce jim prospěje, když se půjdete párkrát týdně lehce proběhnout (to je ostatně dobré pro celé tělo). Pokud jde o čistě posilovací cviky, nic nezkazíte starým známými dřepy. Jako vylepšení bychom doporučili dřepy na široko, které méně zatíží vaše kolena a posilují více svalů, než dřepy běžné. Pak zbývá procvičit lýtka, která lze posílit takzvanými výpony. Jde vlastně o stoupání si na špičky, respektive zvedání pat. V posilovně lze provádět na specializovaném stroji se závažím.

Posilovací cviky na záda

Tady vám nejlépe poslouží fitness centrum, nebo posilovna. Nikdy, opravdu nikdy nezapomínejte na procvičování zad, protože jde o největší svaly na těle (společně se stehny), které jsou klíčové pro fungování celého těla. Táhnou celé naše tělo a pro zdravé posilování musejí být ve formě.

Nejznámějším cvikem na posilování zad (a celého těla) je mrtvý tah, u kterého je zcela klíčové správné provedení, jinak si můžete záda ošklivě poškodit – byla by však škoda tento cvik zavrhnout, protože patří mezi nejuniverzálnější a nejužitečnější posilovací cviky vůbec.

Posilovací cviky na ruce

Ruce se posilují snadno. Jde o malé svaly, které rychle rostou a rychle se je daří zpevnit. Můžete pracovat s jednoručními činkami, s velkými činkami i s vahou vlastního těla (kliky).

Rozlišujte zpevnění a růst

Trénink přizpůsobte zejména tomu, jakého výsledku chcete dosáhnout. Je-li vaším cílem zpevnění, volte více opakování s menší zátěží. Chcete-li naopak, aby vaše svalová hmota rostla, musíte posilovat s poměrně vysokou zátěží při nemnoha opakováních (6-8 v sérii).

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>