Titulka » Posilování břišních svalů

Posilování břišních svalů

Jak na posilování břišních svalů? Ať jde o muže, nebo ženy, břicho je jednou z nejproblematičtějších partií. Ne snad proto, že by se špatně posilovala – lze ji posilovat jako každou jinou partii i bez použití drahých přístrojů. Problém je spíše v tom, že na břiše se často ukládá velká část tuku, která u mužů i žen tvoří nevzhledné, promiňte ten název, pupky. Břicho tedy nestačí posilovat, aby vypadalo dobře. Musíte ho i zbavit tuku.

Posilování břišních svalů

Pro začátek si řekněme, že posilování břišních svalů i redukci tukové tkáně provádíme zároveň – tedy nikoliv v rámci jednoho tréninku, nebo dokonce cviku, ale v jeden v rámci jednoho období. Ideální je střídat dny s aerobním tréninkem pro odbourání podkožního tuku a dny s intenzivnějším tréninkem, do kterého zařadíte intenzivní posilování břišních svalů.

To je potřeba provádět co nejvíce různými cviky. Nesoustřeďte se jen na jeden, protože jeden cvik nikdy nezapojí všechny břišní svaly – výsledkem provozování jednoho cviku by mohla být nesouměrná nehezká postava, kterou si nepřejí muži ani ženy. Cviků na posilování břišních svalů je velká spousta, pro některé z nich stačí zem a žíněnka (nebo ručník na silnějším koberci), na jiné potřebujete hrazdu, nakloněné lavičky a závaží.

Zejména dámy si však vystačí i s cvičením vleže – při menší intenzitě cvičení a při vysokém počtu opakování je snadné dosáhnout hezkého plochého bříška. Naopak muži preferují intenzivní trénink, který zvětší objem jejich svalů, které pak připomínají pověstný pekáč buchet.

1) Lehy-sedy – základní cvičení, které ale mnoho z nás dělá špatně. Je to zbytečné, obzvláště dnes, kdy si na youtube můžeme najít mnoho instruktážních videí, jak tento efektivní cvik správně provádět.

2) Zkracovačky – cvik podobný sedům-lehům, s rozdílem, že u zkracovaček máte pokrčená kolena, ke kterým se přitahujete. Můžete provádět i zkracovačky do strany, které procvičí jiné z břišních svalů.

3) Přednožování na hrazdě

4) Zvedání nohou ve visu

5) Úklony bokem (v leže)

6) Vytáčení trupu

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>