Titulka » Posilování

Posilování s činkami

15 August 2012

Ačkoliv se objevují stále nové a nové metody posilování, tak už asi navždy zůstane posilování s činkami tím dominantním, tedy alespoň pro získávání objemu svalů. Ale posilování s činkami je vhodné i pro dosažení jiných cílů – zpevnění těla, zvýšení kondice a dokonce i spalování tuků. Jen je potřeba vědět, jak jednotlivých cílů dosáhnout.

Objemový trénink

Pravdou je, že činky nejčastěji do rukou berou muži, kteří chtějí posílit své tělo – ať už kvůli síle samotné, nebo kvůli svalnatému vzhledu, který větší část ženské populace považuje za přitažlivý. Prostě postava s (rozumně velkými) vyrýsovanými svaly vypadá lépe, než postava zanedbaná a hubená/obézní.

Objemový trénink má za úkol jediné – zvětšit objem svalů a tím i jejich sílu. Dosahuje se ho takřka výlučně díky posilování s činkami. Pravidlem bývá, že se zvedá, co nejvíc jde (abychom zvládli příslušný počet sérií a opakování v každé sérii), přičemž ani tak moc nevadí, když poslední opakování už zvládáme pouze s pomocí (rozumná pomoc z nás naopak dokáže vymáčknout nejvíc).

Důležité je, aby byl objemový trénink dostatečně variabilní, aby se všechny partie vyvíjely v symetrii. V opačném případě bychom mohli vypadat jako karikatury sama sebe.

Zpevnění

Při posilování s činkami lze snadno dosáhnout zpevnění vybraných partií. Základem je vysoký počet opakování v každé sérii se středně velkou zátěží. Trénink nesmí být příliš intenzivní, jinak dojde k nárůstu svalové hmoty, o což většinou nestojí zejména ženy.

Vytrvalost a spalování tuků

V posilovně se dají spalovat i tuky, tedy i mimo rotoped a běhací pás. Spalování tuků a posilování s činkami nejde za normálních okolností moc dohromady, ale díky HIIT (high intensity interval training) jsou výsledky opravdu úctyhodné.

Při tomto tréninku se střídá extrémní zátěž s odpočinkem v přesně stanovených intervalech. Tento trénink lze aplikovat vlastně na všechny cviky, které v posilovně provádíme – mrtvý tah, dřep, bench-press, shyby, kliky, angličáky,… Opět zejména dámy by ale neměly zapomínat na to, že HIIT buduje i svalovou hmotu, takže pozor při pokusech o hubnutí.

Naopak muži na tomto cvičení ocení, že dochází k (následnému) spalování tuků, ale i k posílení svalů a zvýšení dynamiky.

HIIT video

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>