Titulka » Posilování

Posilování stehen

15 August 2012

Stehna ukrývají jedny z největších a nejsilnějších svalů na lidském těle. Je potřeba je však dále posilovat, chceme-li při cvičení dosáhnout kvalitních výsledků. Proto se nohám (dominantně stehnům) věnuje tolik cviků a tolik strojů, které v posilovně najdete. Dva z nich jsou zcela nepostradatelné a zbytek můžete brát jako doplněk, který lze nahradit i jinými cviky. První dva však ničím nenahradíte.

Mrtvý tah

Důležitý cvik, který slouží i k posilování stehen – píšeme o něm v mnoha článcích, a protože jde zejména o cvik na záda, zde uvedeme jen důležité upozornění: zpočátku ho cvičte pod dohledem, ať ho děláte správně, jinak si ublížíte.

Dřep

Ještě důležitější je pro stehna a celé nohy dřep. Ultimativní cvik, který procvičí celé nohy. Pokud to s budováním svalové hmoty myslíte vážně, budete muset postupně své nohy zatěžovat větší než svou vahou – toho dosáhnete nejlépe velkou činkou na ramenech. Dřep provádějte s nohama rozkročenýma a co nejníže, abyste si svaly procvičili co nejvíce.

Leg-press

Velmi oblíbený cvik, u kterého dosahujete podobného efektu, jako u dřepu. Dřep má však výhodu (nevýhodu?) v tom, že se při něm cvičí vlastně celé tělo. Leg-press se provádí na stroji, kdy nad sebe zvedáte nohama závaží.

Velkou výhodou stroje je, že můžete zaměstnávat různé svaly stehen jen tím, že si o trochu posunete nohy na desce. Málokterý kulturista si posilování stehen dokáže bez leg-pressu představit.

Výpady

Podobně univerzální cvik, jako je dřep. Při výpadech jsou procvičovány celé nohy včetně lýtek. Díky tomu, že u výpadů provádíte úplně jiný pohyb, než u jednodušších výše zmíněných cviků, je dobré výpady do tréninku zařadit – posilování stehen tak nebude jednotvárné. Právě různorodost cviků je důležitá pro symetrický vývoj vašich svalů – nikdy se nefixujte na pár cviků.

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>