Titulka » Posilování

Posilování zad

15 August 2012

Jak důležité je posilování zad v rámci tréninku v posilovně? Je zcela klíčové, i když většina svalovců spíše ukáže velký biceps. Bez silných zad bude ale tělo trpět. Pokud byste při tréninku záda opomíjeli, můžete se dočkat toho, že celková síla vašeho těla neporoste tak, jak byste si přáli. Nehledě na to, že nejúčinnější cvik na posilování zad je také jedním z nejlepších cviků na zesílení celého těla. Mluvíme samozřejmě o legendárním mrtvém tahu.

Mrtvý tah

Zdaleka nejlepší cvik na posilování zad. Ale znáte to – nic není ideální. Nevýhod má mrtvý tah hned několik, nutno však podotknout, že jde o nevýhody vyplývající z osob, které ho cvičí.

Zaprvé – mrtvý tah je těžké zvládnout technicky. Tedy, ono to jde, ale člověk u toho musí zapojit hlavu a oči. Hlavu, aby nastudoval co a jak, oči, aby se při cvičení mrtvého tahu kontroloval. Docela dlouho budete každý mrtvý tah cvičit se soustředěním, jako byste dělali svůj první. Postavení nohou, rovná záda i zvedání činky nejprve nohama a až poté zády, stejně jako pohyb zpátky, to vše je nutno si kontrolovat, protože nejde o samozřejmé věci.

Zadruhé – samotné cvičení mrtvého tahu je také těžké. Zapojuje se do něj většina svalů na těle a většinou zvedáme poměrně velkou zátěž. Někteří pokročilí kulturisté musejí používat takzvaný střídavý úchop, kdy jedna ruka drží činku nadhmatem a druhá podhmatem. Toho se však zpočátku vyvarujte, protože to má i svá negativa a není to potřeba.

Přítahy na hrazdě

Efektivním způsobe posílení zad (a bicepsů) jsou přítahy na hrazdě (shyby). Tento cvik je hodně těžký skoro pro každého, kdo s ním začíná – zvednout sám sebe bývá problém. Možná je pohodlnější si vzít činku a nastavit si na ni jakoukoliv váhu zvládáme, ale shyby jsou i prestižní disciplína – každý silák by měl přece uzvednout i sám sebe!

Pokud shyby nezvládáte, nevěšte hlavu – můžete si pomoct opřením špičky nohy o nějakou stoličku. Trochu si tak odlehčíte, ale zároveň můžete pomoc přesně regulovat tak, abyste zabírali naplno. Samozřejmě, chce to trochu sebekázně a nepomáhat si příliš. Časem zvládnete i plnohodnotné shyby, a až je budete dělat bez problému, můžete si na sebe zavěsit další závaží a shyby tak používat dál a dál, náročnější a náročnější.

Video o shybech

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>