Titulka » Posilování

Posilování zápěstí

15 August 2012

Zápěstí je problémová partie velké části kulturistů – často právě zápěstí drží těžké činky, se kterými cvičíme, často je to zápěstí, co nás zradí dříve než samotné svaly. Pokud máte problémy, můžete do tréninku zařadit i posilování zápěstí, případně ho můžete posilovat zvlášť, k čemuž existuje i několik šikovných pomůcek.

Neméně důležité, než posilování zápěstí, je i jeho dostatečná regenerace – ta spočívá ve dvou činnostech. Tou první je dostatečný odpočinek, tou druhou je prokrvení zápěstí po silovém tréninku, které zajistí rychlejší a kvalitnější regeneraci svalů i kloubů.

Posilování zápěstí

Samotné posilování zápěstí můžete provádět v klidu domova, třeba i při práci nebo odpočinku u počítače. Slouží k tomu dva nástroje – posilovací kleště a gumový kruh. Ty se vyrábějí v několika různých tuhostech, takže si může vybrat každý – začátečník i zkušený kulturista.

Tento trénink však není nejdůležitější a rozhodně bychom neměli svá zápěstí tímto způsobem přetěžovat – nezapomeňte, že i zápěstí potřebuje čas na regeneraci, který mu tímto způsobem upíráme.

Regenerace zápěstí

Efektivnější než posilování zápěstí je podpora jeho regenerace. Pokud se věnujeme silovému tréninku, můžeme ho zakončit posilováním s velmi nízkými vahami a více opakováními. Nemusíte se bát, jediným efektem bude, že se vybrané partie prokrví (nejčastěji se to využívá u loktů a ramen) a tím se urychlí jejich regenerace.

Posilování zápěstí v posilovně

Posílit zápěstí můžeme i v posilovně – stačí se zavěsit na hrazdu a držet, co to dá. Naše celé tělo při tom drží pouze a jenom zápěstí, které se tím intenzivně posiluje.

Nezapomínejte však, že linie mezi posilováním a přetěžováním je tenká – obzvlášť to platí právě pro zápěstí a podobná náchylná místa (lokty, ramena, kolena,…).

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>