Titulka » Výživa

Strava při posilování

15 August 2012

Nejen správné cviky, ale i strava při posilování hraje klíčovou roli. Vhodně zvolený jídelníček může vaši snahu podpořit, aby se výsledky dostavily co nejrychleji. Naopak, nevhodná strava může veškeré vaše cvičení doslova „zazdít“.

Strava při posilování – bílkoviny hrají prim

Podívejme se teď na den pokročilého kulturisty – ten má většinou už větší problémy nabrat svalovou hmotu, než úplný začátečník, kterému svaly rostou jako z vody, i když jí a dělá takřka cokoliv. Není od věci si následující zásady osvojit už od začátku, protože to urychlí přeměnu těla i tomu šťastlivému začátečníkovi, který zatím netuší, jak těžko se svaly přibírají jeho vypracovanějším kolegům.

1)      Náš modelový kulturista se musí pořádně nasnídat. Opravdu pořádně. Snídaně je základ, musí být velká a musí obsahovat hodně bílkovin a dostatek energie v cukrech (najdeme i jídelníčky specializované, které cukr takřka vylučují, ale nejděme proti proudu a dopřejme tělu i trochu této rychlé energie).

2)      Další velké jídlo dne bude vlastně podobné – hodně bílkovin a dostatečné množství cukrů.

3)      Neměli byste jíst těsně před tréninkem – ideální je nejíst nic velkého aspoň hodinu před cvičením.

4)      Přímo před tréninkem je pak dobré zařadit jeden z velkých pomocníků kulturistů – gainer. Ten zajistí, že tělo bude mít dostatek energie (z cukrů) i bílkovin, aby při tréninku nenastalo nežádoucí štěpení bílkovin ve svalech na energii.

5)      Po tréninku je třeba do těla opět dostat cukry a bílkoviny – opět nejlépe gainerem. Zvláště po tréninku je riziko, že tělo začne energii získávat štěpením bílkovin – tedy rozkládáním svalů, o které přece přijít nechcete. Tomu zabráníte právě spěšným vypitím gaineru a hlavně dalším suplementem BCAA, který tělu dodává větvené aminokyseliny. Na doplnění energie jsou vhodné i banány, sladké sušenky a podobně.

6)      Vydatné jídlo s převahou bílkovin si dejte nejdříve hodinu po tréninku.

7)      Jezte alespoň 6 jídel denně, ale můžete i víc.

Navštivte také specializovaný web pro kulturisty www.Cvic.Eu

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>