Titulka » Ostatní

Suzukiho strečink

15 August 2012

Při posilování dochází často k ne příliš pozitivním efektům na zbytek těla. Při rychlém a jednostranném nárůstu svalového hmoty může celé tělo „ztvrdnout“ i v tom negativním slova smyslu. Pokud navíc necvičíme úplně různorodě, můžeme se dočkat i toho, že se jako hora svalů sotva donutíme ke složitějšímu pohybu (dosáhnout si na špičky,…). V některých případech to může být limitující i pro samotné cvičení, kdy jsou vyžadovány náročnější pohyby.

Řešením může být strečink, který vaše tělo učiní ohebnějším. Mezi nejoblíbenější systémy dnes patří suzukiho strečink, o kterém si povíme dál v článku.

Suzukiho strečink – kdy?

V poslední době začíná převládat názor, že strečink a trénink (ne nutně jen ten v posilovně, protože suzukiho strečink používají nejrůznější sportovci i provozovatelé bojových umění) by se neměl kombinovat. Není to tedy rozhodně tak, že přijdete do posilovny, „zahřejete se“ a protáhnete se u strečinku a půjdete cvičit.

Proč se to nemá dělat? Ze dvou důvodů – strečink není na zahřátí. Naopak, na jeho provozování už vaše svaly musejí být zahřáté, což platí i pro suzukiho strečink. Zadruhé, vaše tělo není hned po strečinku připraveno na maximální silový výkon. Při strečinku zlepšujete flexibilitu a krátce po něm mohou být svaly trochu náchylnější.

Suzukiho strečink

Dominantní forma strečinku ve světě i u nás. Zahrnuje v sobě 32 poloh, z nichž mnohé jsou asymetrické, tedy prováděné 2x (levá/pravá). Není těžké tento strečink provádět podle jednoduchého obrázkového návodu, ale důležitější jsou zásady, jak s tímto návodem postupovat.

1)      Vždy postupujeme od prvního cviku postupně k dalším

2)      Každý cvik provádíme s plným soustředěním, zejména zpočátku

3)      Nejprve cvik provádíme v takové poloze, abychom necítili žádnou bolest – po 10 vteřinách v takové poloze můžeme přistoupit do krajní polohy (ta už se určitou bolestí vyznačuje), kde opět 10 vteřin vydržíme

4)      U strečinku se snažíme všechny pohyby provádět pomalu a vyrovnaně – rozhodně se vyvarujeme hmitání

5)      Cvičení je třeba opakovat každý den

6)      Suzukiho strečink může být zpočátku poměrně náročný, proto možná budete potřebovat na rozjezd některý ze snadnějších strečinkových systémů – ale nebojte se toho, výsledky se projeví brzy

Video o strečinku

Vložte váš komentář či názor

Komentář můžete zanechat níže,můžete také odebírat RSS komentářů u tohto článku komentáře k článku přes RSS.

Děkujeme předem za přínosné komentáře

Můžete využít tyto tagy:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>